2017-08-24 20:09Pressmeddelande

Team Gold från Santander Consumer Bank kom trea i årets Bellmanstafett

Tiden 1,25;50 gav Santander Consumer Banks lag, Santander Gold, en tredje placering i årets Bellmanstafett. Johan Olsson gick ut stenhårt på första sträckan för att sedan lämna över till Anders Aukland, Oskar Kardin, Kristoffer Hansson och på slutspurten blev det Patrik ”Gylle” Larssons uppgift att under stort jubel tas emot vid mållinjen.

– Det är fantastiskt kul att springa stafett eftersom man ger järnet på sin sträcka, men det slutgiltiga resultatet är hela lagets förtjänst. Det har varit en riktigt bra kväll tillsammans med Santander Consumer Bank och alla härliga människor som spridit så mycket glädje. Vi har haft toppenkul, att vi sprang till oss en tredje plats är bara en bonus, säger Johan Olsson.

Santander Consumer Bank hade flera anmälda lag som genomförde stafetten. Banken är såklart väldigt glada och stolta över både Santander Team Gold, men även alla andra medarbetare som sprungit under kvällen.

– Vi är så glada över att dessa fantastiska idrottare engagerar sig på ett så inkluderande och fint sätt tillsammans med oss. Det motiverar och inspirerar till träning och hälsa, säger Åsa Dammert, HR-chef, Santander Consumer Bank Sverige.

– Nu är vi spända på hur snabbt Johan kommer klara terrängen och backarna på Lidingöloppet om ett par veckor. Det här var ju en mycket bra uppladdning, avslutar Christina Rosengren, marknadschef, Santander Consumer Bank Sverige.

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering,betal- och kreditkort och delbetalning i butik.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. Santander i Sverige har 380 medarbetare med kontor i Stockholm.

www.santanderconsumer.se