2018-04-13 09:31Pressmeddelande

Santander Consumer Bank Sverige presenterar juryn för årets Hackathon ”Digital Natives Redefining Banking”

Årets jury utgörs av meriterade profiler från Google, KTH samt Santander Consumer Bank Sverige. Juryn har valts utifrån sin relevanta kompetents inom sina områden – bank, finans, teknologi, innovation och entreprenörskap.

Rikke Hagemann, Industry Manager vid Google har tackat ja till en juryplats och säger - Jag tycker att upplägget för Digital Natives Redefining Banking Hackathon är ett utmärkt exempel på hur den etablerade bankvärlden kan inspireras och interagera med nya tankesätt och perspektiv som unga studerande talanger bidrar med.

– Jag är övertygad om att alla kommer ha väldigt kul under eventet, jag får alltid massor av energi att vara med människor som engagerar sig för att skapa förändring och göra skillnad, säger Rikke Hagemann, Industry Manager Google.

Årets jury består av;

• Rikke Hagemann, Industry Manager Google
  • Niklas Arvidsson Docent på INDEK, KTH
  • Martin Brage, VD Santander Consumer Bank Sverige
  • Kärsti Kämpe, M.Sc student på KTH
  • Amanda Näsman, M.Sc studenter på KTH

Tillsammans utser de vinnare i kategorierna, ”Innovators” och ”Hackers”, och under kvällen delas också Publikens pris ut på Santanders Consumer Bank Sverige i Solna den 17/4.

Digital Natives Redefining Banking Hackathon;

Santander Consumer Bank Sverige bjuder in studenter från KTH och LiU till årets Hackathon. Tillsammans med bankens unga medarbetare kommer de arbeta under några intensiva dagar med att skapa och bygga framtidens möjliga banktjänster.

Mer om Rikke Hagemann, Google

Rikke har en gedigen bakgrund inom ledarskap, teknologi och entreprenörskap så som 11 år på SimCorp, grundare av Hoosh Technologies och som mentor för internationella startup-bolag på Silicon Valley baserade Accelerator Blackbox.

Hon började på Google San Francisco med att stötta Amerikanska bank och finansbolags tillväxt genom sina digitala kanaler och nu är hon baserad i Köpenhamn somIndustry Manager for Finance. Rikke har en Masterutbildning vid Ålborgs Universitet och en EMBA från University of Lugano.

Annica Saltskog / Corporate Communication

annica.saltskog@santanderconsumer.se