2018-05-22 13:10Pressmeddelande

Santander Consumer Bank och Sigma Young Talent lanserar traineeprogram för IT-akademiker

Santander Consumer Bank och Sigma lanserar ett nytt traineeprogram - Redefining Banking. Programmet syftar till att ta vara på den nyaste kompetensen inom IT för att utveckla framtidens banktjänster. Och samtidigt skapa unika möjligheter för unga som just startat sin karriär.

Santander Redefining Banking Program är tänkt att gynna både de nyutexaminerade och Santander. Banken bidrar med praktisk erfarenhet inom systemutveckling, arkitektur och IT-säkerhet. Samtidigt får unga akademiker – de som bidrar med ny värdefull kunskap - en språngbräda från utbildning till yrkesliv med stöd från erfarna coacher.

• Bankvärlden förändras snabbt med nya direktiv som innebär ökade digitala möjligheter. Vi på Santander vill därför arbeta nära unga akademiska talanger när vi utvecklar nästa generations banktjänster, säger Thomas Lindqvist, Head of Application Management i Santander.

Det praktiska arbetet varvas med teoretisk utbildning, handledning och sociala aktiviteter. De som antas till programmet har även möjlighet att anställas i Santander efter att programmet är genomfört.

• Det här är ett sätt för oss att bjuda in nytänkande och normbrytande kunskaper och idéer. Vi är inne i en mycket spännande fas och de som medverkar i vårt talangprogram kommer att få chansen att utvecklas inom Santander och därmed få värdefull kompetens inom den teknik som används. Dessutom kommer de att få den värdefulla erfarenheten av att arbeta verksamhetsnära och i en global miljö, avslutar Thomas Lindqvist.

Programmet startar i slutet av augusti och pågår i tio månader. Kandidaterna blir anställda som konsulter av Sigma Young Talent men arbetar på Santander Consumer Bank.

Annica Saltskog / Corporate Communication

annica.saltskog@santanderconsumer.se