2016-05-02 14:00Pressmeddelande

​Santander Consumer Bank blir officiell partner till Vätternrundan

För att ytterligare lyfta sitt engagemang för träning och hälsa, blir Santander Consumer Bank officiell partner till Vätternrundan. Samarbetet passar väl in i bankens ambition att ge kraft åt människor och företag att förverkliga sina idéer.

Cykeln är en oslagbar träningskompis oavsett om man cyklar till jobbet, till affären, i skogen, för skojs skull – eller på djupaste allvar.
– Vätternrundan kombinerar det enkla i att cykla med en tuff utmaning och det blir spännande att följa evenemanget i juni. För oss är det naturligt att öka vårt engagemang kring Klassiker-loppen genom att bli partner till världens största cykeltävling, säger Carolina Brandtman, vd för Santander Consumer Bank i Sverige.

Vätternrundan ser fram emot att arbeta med Santander Consumer Bank, som är en ny aktör i sponsorsammanhang.
– Vi är glada över att Santander vill samarbeta med oss. Vår ambition är att utveckla cyklingen som motionsform och Vätternrundan som evenemang, tillsammans med Santander och våra andra partners, säger Lars Samuelsson, tf. vd för Vätternrundan.

En växande bank
Santander Consumer Bank gjorde en stark varumärkesresa i Sverige under 2015 och blir alltmer kända på den svenska marknaden. Som huvudsponsor till En Svensk Klassiker och officiell partner till Vasaloppet och Vätternrundan fortsätter banken sin varumärkesresa på en arena som berör och förenar många människor. Santander Consumer Bank är också huvudsponsor av det internationella Ski Classic-laget Team Santander.

Pernilla Norlander, kommunikationsansvarig Santander Consumer Bank, 070-600 02 68

Ulrika Smith Svenstedt, marknadschef Vätternrundan, 0141-22 32 95

Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, en av världens största banker med huvudsäte i Madrid. I Sverige har banken 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander i Sverige har 380 medarbetare och huvudkontoret ligger i Stockholm.

santanderconsumer.se