2016-06-28 14:00Pressmeddelande

Santander Consumer Bank är officiell partner till Vansbrosimningen

Banken är nu huvudsponsor för En Svensk Klassiker och officiella partners till Vasaloppet, Vätternrundan och Vansbrosimningen. Partnerskapet är en del av Santander Consumer Banks engagemang i träning och hälsa och passar väl in i ambitionen att ge kraft åt människor och företag att förverkliga sina idéer

– Det är fantastiskt roligt att gå in som partner till Vansbrosimningen. Att vara på plats och uppleva loppet och träffa våra kunder är enormt energiberikande. När vi påbörjade samarbetet med En Svensk Klassiker var det också självklart att gå in som sponsorer för varje givet lopp. Och vi är mer än nöjda över den positiva respons vi har fått av deltagare, arrangörer och övriga aktörer, säger Christina Rosengren, marknadschef på Santander Consumer Bank.

Partnerskapet höjer deltagarnas helhetsupplevelse

Vi ser fram emot att samarbeta med Santander Consumer Bank. Tillsammans kan vi inspirera och höja helhetsupplevelsen av arrangemanget för våra deltagare, säger Jan Palander, generalsekreterare för Vansbrosimningen.

En växande bank
Santander Consumer Bank gjorde en stark varumärkesresa i Sverige under 2015 och blir alltmer kända på den svenska marknaden. Som huvudsponsor till En Svensk Klassiker, och officiella partners till Vasaloppet, Vätternrundan och Vansbrosimningen fortsätter banken sin varumärkesresa på en arena som berör och förenar många människor. Santander Consumer Bank är också huvudsponsor av det internationella Ski Classic-laget Team Santander.

Christina Rosengren, marknadschef Santander Consumer Bank, 072-245 11 41
Jan Palander, generalsekreterare Vansbrosimningen, 070-372 20 30

Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, en av världens största banker med huvudsäte i Madrid. I Sverige har banken 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander i Sverige har 380 medarbetare och huvudkontoret ligger i Stockholm.

www.santanderconsumer.se