2017-09-28 09:31Pressmeddelande

Nytt samarbete mellan Santander Consumer Bank och MediaMarkt

Nytt samarbete mellan Santander Consumer Bank och MediaMarkt

Santander Consumer Bank blir genom ett nytt samarbetsavtal MediaMarkts partner kring företagets finansieringstjänster.

Avtalet, som träder i kraft 1 oktober, innebär att MediaMarkts kunder kommer kunna erbjudas en mer flexibel och modern finanslösning med Santanders betal- och kreditkort. Det blir enkelt och förmånligt att handla på MediaMarkt samt att använda korten vid övriga köptillfällen både i fysisk butik och online.

– Vi har sett över de finansiella tjänster som vi erbjuder våra kunder och efter en gedigen upphandling har vi landat i att Santander Consumer Bank ger bäst kundvärde till våra kunder, säger Per Kaufmann, VD MediaMarkt Sverige

Santander Consumer Bank tillhandahåller även en modern digital handelsplattform som en del av deras erbjudande vilket hjälper till att sudda ut gränserna mellan fysiska varuhus och e-handel.

– Vi ser fram emot vårt fördjupade samarbete med MediaMarkt säger Carolina Brandtman – VD Santander Consumer Bank Sverige. Vi märker att detaljhandeln efterfrågar just den här typen av moderna lösningar, som ett led i att skapa nöjdare kunder och ökad lönsamhet. Att vi är etablerade och stabila tror vi också är till fördel för våra partners.

Santanders koncept skapar både mervärde för kunderna genom enkla och moderna lösningar, samt ger internationella synergier inom MediaMarkt Saturn Retail Group.

Det nya avtalet börjar gälla från och med den 1 oktober 2017. För att läsa mer om de finansiella tjänster som Santander Consumer Bank erbjuder hos MediaMarkt kan du läsa mer här: http://www.mediamarkt.se/sv/shop/delbetalning.html

Kontakt: presskontakt@santanderconsumer.se

Jessica Persson - Communications Manager Santander Consumer Bank Sverige

Tel: +46 708 72 84 55

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering,betal- och kreditkort och delbetalning i butik.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. Santander i Sverige har 380 medarbetare med kontor i Stockholm.

www.santanderconsumer.se