2019-03-12 11:17Pressmeddelande

Mitt kort+ från Santander – ett av marknadens bästa kreditkort

Pressmeddelande 12 mars 2019

Mitt kort+ från Santander ­– ett av marknadens bästa kreditkort

Santander Consumer Banks kreditkort Mitt kort+ seglar upp i toppen som ett av de bästa korten för köp utomlands med 0 % i valutaväxlingsavgift. Medan många storbanker höjer sina valutaväxlingspåslag (upp till 2 %) står Mitt kort+ stadigt på 0 %. För den pålästa konsumenten finns stora pengar att spara.

Mitt kort+ hyllas för sina fördelar av Sveriges största ekonomi- och mediesajter:

• Kortet räknas fortfarande som ett av de bästa kreditkorten för utlandssemestern med 0 % valutapåslag och 0 kronor i årsavgift första året. SvD
  • Ett stort reseförsäkringspaket med bland annat självriskskydd för hyrbil, bagageförsening och aktivitetsskydd ingår. Dagens Industri
  • När du betalar minst 75 procent av din resa med Santander Mitt kort+ ingår en kompletterande reseförsäkring. Avanza/Placera

Förutom 0 % i valutaväxlingsavgift så ingår även en kompletterande reseförsäkring förstärkt med både ett aktivitetsskydd och självriskeliminering för hyrbil när man betalar minst 75 % av resan med Mitt kort+.

– När vi jämförde försäkringsvillkor och kostnader för liknande tilläggsförsäkring upptäckte vi att det skulle kosta oss nära 800 kronor extra. Det blev mycket billigare och bättre för oss att betala en årsavgift för Mitt kort+ på 195 kr och få reseskydd på köpet, säger Susanne som är nöjd kortkund sedan ett par år tillbaka.

Annica Saltskog / Corporate Communication Sweden

annica.saltskog@santanderconsumer.se Tel: +46 72 454 00 27