2017-12-15 12:36Pressmeddelande

Martin Brage ny vd för Santander Consumer Bank Sverige

Martin Brage är från och med den 15 december nytillträdd vd hos Santander Consumer Bank Sverige. Carolina Brandtman meddelar idag att hon väljer att lämna sin tjänst som vd på Santander för att under 2018 ta över vd-rollen hos Qliro Financial Services, som är en del av Qliro Group. Carolina har framgångsrikt byggt och lett den svenska verksamheten, och lagt grunden till en stark positionering i Sverige.

Martin Brage har lång och bred erfarenhet från både finanssektorn och Santander. Under 18 års tid har han, i tunga roller inom General Electric och Santander, byggt bred erfarenhet inom både finansområdet och den kommersiella sidan av verksamheten.

Vid morgonens interna bolagsmöte beskrev Martin sin starka motivation att fortsätta leda företagets resa.

– Jag är glad att vi redan kommit långt i arbetet med byggandet av en ny och stark förändringsorienterad kultur. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta arbetet, och rusta för att ta vara på den höga förändringstakten vi ser på marknaden idag, avslutar Martin Brage.

Jessica Persson
Communications Manager, Santander Consumer Bank Sverige
jessica.persson@santanderconsumer.se

Santander Consumer Bank har 400 medarbetare och 450 000 kunder runt om i Sverige. Vi erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort samt delbetalning i butik och för e-handel.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 121 miljoner kunder i över 45 länder. Tre gånger under de senaste tio åren har vi blivit utsedda till världens bästa bank.