2018-01-31 11:00Pressmeddelande

Market2Member utvald partner för Santander Consumer Banks nya förmånsprogram.

Tillsammans med fintech-bolaget Market2Member lanserar Santander Consumer Bank Sverige ett nytt återbäringsprogram. Tjänsten är kopplad till bankens kort och ger Santanders kunder upp till 25 % i återbäring när de nät-handlar i någon av de över 200 anslutna Market2Member butikerna från den 22 januari 2018.

Santander Consumer Bank lanserar ett förmånsprogram i Sverige tillsammans med Market2Member. Med återbäringsprogrammet får kortinnehavare i Santander Consumer Bank upp till 25 % i återbäring när de handlar i över 200 online butiker anslutna till Market2Members plattform. Återbäringsprogrammet innehåller en rad kända varumärken som Hotels.com, Brothers, XXL, Apoteket, Vero Moda, Nordic Choice Hotels, Dustin Home och Tretti.se.

”Vi är stolta och glada över att Santander Consumer Bank, som är ett av Europas mest erkända varumärken inom finansiella tjänster, valt oss som leverantör av förmånstjänster kopplat till kreditkort i Sverige” säger Ulrik Zielfelt, VD för Market2Member. ”Vi har ett starkt koncept med ett stort utbud av produkter och tjänster som ger hög återbäring, vilket vi tror ytterligare kommer att stärka Santanders kortkoncept”.

”Vår ambition med återbäringsprogrammet är att addera ytterligare värde till våra kortprodukter och därmed stärka kundnöjdhet och lojalitet hos våra kunder.” säger Jonas Burström, Produktansvarig för kort på Santander Consumer Bank.

Den nya återbäringstjänsten lanserades 22 januari 2018.

Santander Consumer Bank har 300 medarbetare och 450 000 kunder runt om i Sverige. Vi erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort samt delbetalning i butik och för e-handel. Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 121 miljoner kunder i över 45 länder. Tre gånger under de senaste tio åren har vi blivit utsedda till världens bästa bank.

Presskontakt:
Annica Saltskog / Corporate Communication
Epost: annica.saltskog@santanderconsumer.se

Market2Member är ett fintech-bolag som gör det enkelt för banker och kreditkortsbolag att starta och driva butiksfinansierade förmånsprogram. Market2Members plattform, som idag har mer än 350 butiker i Skandinavien anslutna, erbjuder snabb integration mot banker och kortbolag via white lable webbgränssnitt, appar och API:er. Market2Member driver förmånsprogram för banker och kortbolag i hela Skandinavien. För mer information, besökwww.market2member.com.

Presskontakt:
Ulrik Zielfelt/ VD Market2Member AB