2019-05-10 15:03Pressmeddelande

Mänskliga faktorn var den bakomliggande orsaken till stort felaktigt mailutskick från Santander Consumer Bank Sverige

Vad har hänt

Fredag den 10 maj med början vid lunchtid fick många mail där de välkomnades som ny Nissan kortkund till Santander. Detta mail var ämnat till ett fåtal kunder som nyligen ansökt om Nissan-kortet.

Vad gick fel

Vid selekteringen av mottagarna för det planerade utskicket skedde ett handhavande fel som ledde till att många fler än de som skulle få mailet tyvärr fick det i sin inkorg.

Mottagarna behöver inte göra något

Ingen som fått det felaktiga utskicket behöver känna någon oro att de har blivit föremål för någon kreditupplysning, eller bedrägeri.

Vad gör vi nu

Våra telefoner blev överbelastade i samband med utskicket vilket gjorde det svårt för våra kunder att nå oss.

Vi arbetar hårt för att nå ut med den här informationen till berörda och för att be om ursäkt.

Annica Saltskog / Corporate Communication & PR Swedenannica.saltskog@santanderconsumer.se

Tel: +46 72 454 00 27

Head of Corporate Communication & PR