2017-08-24 14:12Pressmeddelande

Johan Olsson springer Bellmanstafetten med elitskidåkare

Idag torsdag, den 24 augusti springer Johan Olsson tillsammans med Anders Aukland, Oskar Kardin, Patrik ”Gylle” Larsson och medarbetare från Santander Consumer Bank Bellmanstafetten i Stockholm.

Teamet springer under namnet Santander Gold och är ännu ett steg i bankens satsning för att främja en hälsosam livsstil. Genom sitt samarbete med Johan Olsson har banken lyckats förankra ett stort internt fokus på idrott och hälsa.

– Vi värnar om bra personalvård. Tack vare vårt samarbete med Johan Olsson har vi kunnat erbjuda våra medarbetare unika föreläsningar och inspiration från en av världens främsta idrottsutövare genom tiderna. Framgång inom idrott är inte helt olikt det som krävs för ett framgångsrikt företag, säger Carolina Brandtman, vd, Santander Consumer Bank Sverige.

Förutom sin satsning på En Svensk Klassiker och Bellmanstafetten så är Johan Olsson en eftertraktad föreläsare. Med sin långa erfarenhet inom elitidrotten har han mycket att dela med sig utav, dels till elitsatsande idrottare men även till företag.

– Jag är jätteglad att genom min erfarenhet kunna ge tillbaka och bidra till Santander Consumer Banks företagsutveckling. Att ha en sund syn på personalvård är a och o för att företag ska kunna leverera goda resultat på hög nivå. Det finns faktiskt många likheter med elitidrotten, avslutar Johan Olsson.

Förutom inspirerande föreläsningar från Johan Olsson kommer Santander Consumer Banks medarbetare få ett unikt tillfälle att ställa frågor till skidstjärnorna Anders Aukland och Oskar Kardin, som befinner sig på huvudkontoret hela dagen innan Bellmanstafetten går av stapeln.

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering,betal- och kreditkort och delbetalning i butik.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. Santander i Sverige har 380 medarbetare med kontor i Stockholm.

www.santanderconsumer.se