2017-10-03 13:02Pressmeddelande

Johan Olsson sprang på en helt fantastisk tid på Lidingöloppet

Johan Olssons premiär i världens största terränglopp blev en succé. Mållinjen korsades på otroliga 1:48:59. Hans personliga mål var att springa de tre tuffa milen på under två timmar – idag bevisade Johan att han är minst lika stark i löpspåret som i skidspåret.

– Det gick bättre än jag förväntat mig! Jag hade kontroll och disponerade mina krafter helt rätt. Jag kände mig sjukt stark fram till 23 kilometer, sen fick jag slita de sista sju kilometrarna, säger Johan Olsson efter målgången på Lidingöloppet.

Johan öppnade den första milen väldigt starkt och höll sedan ett jämnt tempo genom de resterande två. Lidingöloppets sista mil är välkänt för att vara den tuffaste med backar som Abborrbacken vid 25 kilometer och Karins backe två kilometer innan målgång.

– De branta utförsbackarna tog ut sin rätt de sista kilometrarna. Jag kände mig helt stum i benen. Mitt mål var att springa loppet på under två timmar – att jag sprang på 1:48:59, elva minuter snabbare än den planerade måltiden känns fantastiskt, kan knappt tro det själv. Alla hejarop efter hela banan bidrog med så mycket glädje, säger Johan Olsson.

Nu väntar vila och uppladdning innan Johan Olssons sista tävlingsgren i sin första svenska klassiker - Vasaloppet 4 mars 2018. Santander Consumer Bank sponsrar hela Johan Olssons Klassiker.

annica.saltskog@bridcontent.se
070 390 66 17

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering,betal- och kreditkort och delbetalning i butik.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. Santander i Sverige har 380 medarbetare med kontor i Stockholm.

www.santanderconsumer.se