2017-09-12 10:42Pressmeddelande

Johan Olsson satsar högt på Lidingöloppet

Johan har trampat hem Vätternrundan, överlevt Vansbrosimningen, och nu väntar världens största terränglopp – Lidingöloppet. Johans mål är att korsa mållinjen på under två timmar.

– Jag vet att jag har bra flås och hög kapacitet, och har som målsättning att kuta de där tre milen på under två timmar. Men man vet aldrig – loppets kuperade terräng har tagit musten ur några av världens bästa löpare, säger Johan Olsson, som aldrig tidigare sprungit ett tävlingslopp på den här distansen.

Lidingöloppet är ett riktigt kraftprov. Många liknar loppets ansträngning vid ett maraton, tack vare banans kuperade terräng och tuffa backar. Många löpares drömgräns är att ta sig in på under tre timmar. Av 20 000 löpare förra året klarade bara ett 50-tal att springa under 1:55 timmar.

– Trots att jag är en bättre löpare, än vad jag är både cyklist och simmare, så kommer jag vara lika nervös på startlinjen som inför de andra tävlingarna. Jag kommer försöka njuta så mycket som möjligt av den enorma folkfesten det faktiskt är, säger Johan Olsson.

Santander Consumer Bank har ett unikt samarbete med Johan Olsson och stöttar honom genom hela Klassikern. Banken hoppas att Johan Olssons klassikersatsning ska inspirera andra att förverkliga sina idéer.

– Johan gör inte Klassikern för att vinna guldmedaljer – han gör det för glädjen, gemenskapen och möjligheten att få testa nya sporter. Vi på Santander Consumer Bank tycker att vissa idéer är värda att förverkliga och det här är en sådan idé. Vi har sett i tidigare grenar att Johan är en riktig vinnarskalle och vi hoppas självklart Lidingöloppet går minst lika bra som Vätternrundan och Vansbrosimningen, säger Christina Rosengren, marknadschef, Santander Consumer Bank Sverige.

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering,betal- och kreditkort och delbetalning i butik.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. Santander i Sverige har 380 medarbetare med kontor i Stockholm.

www.santanderconsumer.se