2017-06-08 11:50Pressmeddelande

Från världsmästare till nybörjare

”Väldigt många är bättre än mig. Jag kommer att få stryk i varenda tävling!”

Efter 20 år som en av världens främsta skidåkare, har Johan Olsson bestämt för att starta ett nytt liv. När han vinkade farväl till skidlandslaget i april satte han nämligen ett nytt mål – att förverkliga idén om En Svensk Klassiker, och att spendera mer tid med familjen.

”Jag föreställer mig att många, precis som jag, gör sin första klassiker i år. Min bakgrund som elitsatsande skidåkare under 20 år kan förhoppningsvis vara till hjälp, och inspiration för några deltagare. Några kanske blir inspirerade av att slå mina resultat, och väldigt många kommer vara bättre än mig, jag kommer få stryk i varenda tävling. Men det viktigaste för mig det här året är att få testa alla dessa sporter, sätta upp små mål, släppa prestationen, men framförallt ha väldigt skoj!” säger Johan Olsson.

Med sina 13 säsonger i världscupen har Johan tagit två OS-guld, sju VM-medaljer (varav två guld) samt frontat Santander Consumer Banks kommunikation sedan 2015. Banken fortsätter att sponsra honom genom En Svensk Klassiker.

”Det ska bli väldigt kul att få stötta Johan genom den här resan! Alla människor har inte kapaciteten att genomföra En Svensk Klassiker, däremot kan alla förverkliga sina egna idéer genom att sätta upp personliga mål och fullfölja dem. Vi vill bidra till att inspirera och skapa givande relationer i mötet med kunder, potentiella kunder och partners”, säger Carolina Brandtman, VD Santander Consumer Bank.

Tid med familjen

Mitt i träningen och uppladdningen för Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet prioriterar Johan sin tid åt det han tidigare inte riktigt hunnit med.

”Bortsett från klassikern så ska jag göra andra saker, framförallt så ska jag spendera tid med min familj. Jag längtar efter att hinna bada med mina barn en varm sommardag. Men även att göra aktiviteter mer spontant, att göra det som alla andra småbarnsfamiljer gör. Ett nytt liv börjar nu!” säger Johan Olsson.

Följ @minforstasvenskaklassiker på instagram för att ta del av Johans dagliga uppdateringar med träningstips, pepp, svett och motivation – och resultaten först av alla!

Presskontakt:

Epost: annica.saltskog@bridcontent.se

Tel: 070 390 66 17

I Sverige har Santander Consumer Bank 450 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering,betal- och kreditkort och delbetalning i butik.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. Santander i Sverige har 380 medarbetare med kontor i Stockholm.

www.santanderconsumer.se