2018-03-04 13:51Pressmeddelande

Andreas Nygaard från Team Santander vinner Vasaloppet!

Revanschsugna Team Santander hade seger som mål i Vasaloppet. Efter en rysare till upplopp så knep Andreas Nygaard den efterlängtade förstaplatsen.
– Det känns så otroligt skönt att det gick vägen idag. Det är en vinst för hela laget, säger Andreas Nygaard.

Det var under söndagens Vasalopp som Team Santander fightades om pallplatserna. Och det var inte förrän de sista hundra metrarna som det avgjordes. Andreas Nygaard fick ta en välförtjänt revansch efter sin andraplats förra året – och glädjetårarna sprutade.

– Det är helt obeskrivligt! Jag är så glad över den här segern. Det var verkligen en grym laginsats, säger en sprudlande Andreas Nygaard.

Hela teamet, med bland annat Anders Aukland i täten, hjälptes åt att höja tempot de sista fyra kilometrarna, och det blev en fullträff. Nu återvänder teamet till Norge för fortsatt träning för säsongens resterande tävlingar.

Santander Consumer Bank har 300 medarbetare och 450 000 kunder runt om i Sverige. Vi erbjuder sparkonton, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort samt delbetalning i butik och för e-handel.

Santander Consumer Bank är en del av den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 121 miljoner kunder i över 45 länder. Tre gånger under de senaste tio åren har vi blivit utsedda till världens bästa bank.