2018-06-11 13:10Pressmeddelanden

Stöd Santander Consumer Banks insamling till förmån för Fritidsbanken - så här gör du!

Här kan du skänka begagnad sport- och fritidsutrustning så att den kommer till nytta för många fler under lång tid – stöd Santander Consumer Banks insamling till förmån för Fritidsbanken.

Santander Consumer Banks insamling av sport- och fritidsutrustning till förmån för Fritidsbanken öppnade i helgen på Vätternrundans och pågår till 16 juni. Insamlingen sker också under Manchester United Soccer School hos Färjestaden GoIF på Öland 11–15 juni.

Vad kan man skänka?

Allt för sport och fritid, utom kläder. Rensa förrådet, garaget eller vinden på urvuxna fotbollskor, skateboards, pulkor, cykelhjälmar eller knäskydd. Både vuxen- och barnstorlekar tas tacksamt emot.

Hur skänker man?

Det kommer att finnas insamlingsplatser i form av tydligt utplacerade plexiglasboxar på plats under både Vätternrundan och Manchester United Soccer School.

Vätternrundan i Motala sker insamlingen i Santander Consumer Banks monter mellan 8–16 juni.

Tider att skänka utrustning:

Fredag 8/6 12:00 - 20:00

Lördag 9/6 10:00 - 18:00

Söndag 10/6 10:00 - 18:00

Torsdag 14/6 12:00 - 20:00

Fredag 15/6 10:00 - 22:00

Lördag 16/6 10:00 - 20:00

Under Manchester United Soccer School sker insamlingen hos Färjestaden GoIF på Idrottsgatan 10, Färjestaden, mellan 11–15 juni.

Tider att skänka utrustning:

Måndag 11/616:00 - 20:00
Tisdag 12/616:00 - 20:00
Onsdag 13/616:00 - 20:00
Torsdag 14/616:00 - 20:00
Fredag 15/616:00 - 20:00

Den första Fritidsbanken öppnade 2013 i Deje och har sedan dess expanderat runtom hela Sverige. Fritidsbankens idé är att låna ut sportprylar kostnadsfritt till alla i 14 dagar.