2019-03-05 16:49Pressmeddelanden

Deltagarna kämpade hårt - första loppet i #MinKlassiker är avklarad

Första loppet i Min Klassiker har avklarats. Projektet där Santander, En Svensk Klassiker och Stephan Wilson hjälper fyra personer att genomföra en livsstilsförändring.

Söndagen den 24 februari var det dags för Line, Michel, Susanne och Ulrica att skida Öppet spår – 9 långa mil från Sälen till Mora. En utmaning som är tuff även för de mest vältränade. Stephan Wilson, initiativtagare till Min Klassiker, åkte tillsammans med deltagarna för att stötta och uppmuntra dem under vägen.

• Jag är så stolt över deltagarna och det sätt de tagit sig an utmaningen. Line, Michel, Ulrica och Susanne har alla gått utanför sin comfort zone. För min egen del var detta min längsta skidresa någonsin. Över 13 timmar! Jag har både skrattat och gråtit under resans gång. Varför jag var ute så länge får ni veta om några veckor när vi släpper den starkaste episoden hittills.

På plats fanns Mikael Thorén, vd En Svensk Klassiker, för att följa deltagarnas skidresa under söndagens Öppet spår.

• Jag är oerhört imponerad över deras viljestyrka och att de under så kort tid kunnat förbättra sin individuella kapacitet. Det ska bli så spännande att få följa deras resa i att göra en livsstilsförändring. Hatten av för alla, resan har börjat! säger Mikael Thorén.

Hur loppet gick får du veta i episod 4 som släpps den 25/3 på Santander Consumer Banks Facebook-sida och minklassiker.se. Följ Instagramkontot @minklassiker för kontinuerliga uppdateringar.

Annica Saltskog / Corporate Communication Swedenannica.saltskog@santanderconsumer.se Tel: +46 72 454 00 27

Head of Corporate Communication & PR