2017-07-03 09:14Pressmeddelanden

Annie Thorén simtränar Johan Olsson inför Vansbro

Skidlegenden Johan Olsson laddar inför 3 000 meter öppet vatten - med coachning från Annie Thorén.

Inte ett simtag på 20 år och 3 000 meter öppet vatten framför sig. Annie Thorén, långdistanssimmare och triatlet, coachar skidlegenden Johan Olsson inför Vansbrosimningen.

Johan Olsson har med Vätternrundan i bagaget avklarat sin första gren i En Svensk Klassiker. Utan att tagit ett simtag sedan gymnasiet behöver han verkligen all hjälp han kan få, för att vässa formen till Vansbrosimningen den 8 juli.

”Det svåra med att simma i öppet vatten kontra bassäng är ju att man inte har något att navigera efter, utan helt enkelt måste lyfta blicken då och då för att se var man är på väg. Och ärligt talat så är öppet vatten lite läskigt, det är mörkt, djupt och extremt kallt. Vi får se hur det går”, säger Johan Olsson.

Annie Thorén är, till skillnad från Johan, en riktig veteran på att simma öppet vatten. Hon peppar, coachar och hjälper honom att finputsa simtekniken – och tycker även att han är skickligare än förväntat.

”Annie är grym! Hennes tips om att först lära sig andas på vartannat armtag har underlättat min simning sjukt mycket. Mindre än två veckor kvar till Vansbro nu – börjar bli nervöst”, säger Johan Olsson.

Vill du se hela filmen – klicka här:

För mer information, kontakta Annica Saltskog.

annica.saltskog@bridcontent.se